De ‘GeoGame’ formule
Ideaal toe te passen voor merk activatie, vitaliteit promotie, of teambuilding
De ‘GeoGame’ formule helpt organisatoren van een evenement aan een unieke toolkit aan technische mogelijkheden om samen een interactieve game te bedenken en realiseren waarbij de fysieke (geografische) verplaatsing van deelnemers centraal staat.
Of het nu gaat om een game die iedereen op ieder gewenst moment moet kunnen spelen, of juist een game die meer collectief op hetzelfde moment met elkaar wordt gespeeld onder leiding van een spelleider, alles is mogelijk.
Onze GeoGame-app maakt het technisch mogelijk om samen de mooiste (geo)games te ontwikkelen die 24/7 vóór je werken, wat je doel ook is.
Laat gamification als middel voor je werken om je doelstelling te halen. Of het nu gaat om het promoten van bewegen, het verhogen van de kwaliteit van een teambuildingsdag, of om potentiële klanten aan je merk te binden, de principes achter gaming werken!
De creativiteit en het verhaal achter de game is wat een game succesvol (of niet) maakt. Alles moet kloppen, vooral bij de doelgroep ouder dan de basisschool leeftijd.
De GeoGame tool maakt het mogelijk om iedere game uniek te maken in de eigen huisstijl opgemaakt. Ook is iedere game speelbaar op ieder device, zonder een app te hoeven downloaden.
De interactieve game kan op het land, op het water, vanuit een auto, of de mountainbike plaatsvinden. Wat je wens ook is, het kan allemaal!
Als helder is waarom deelnemers dit spel moeten spelen, wordt de te ontwikkelen beleving zichtbaar.
Verhaal is key. De speler moet met de game het gevoel hebben echt iets te kunnen betekenen.
Kloppend in het verhaal geeft de eigenheid en mogelijkheden van een fysieke locatie veel toegevoegde waarde.
Ideaal voor het spel en de (merk)boodschap van het event.
Misschien wel het belangrijkste van het evenement is de vraag; “Hoe krijg je mensen involved?” Een goed doordachte trigger campagne is key.
Wanneer mag het spel gespeeld worden? En wordt er ook naar een climax moment toegewerkt?
Wat moet een deelnemer doen op een fysieke locatie als hij/zij door de game hier naartoe is geleidt? Misschien wel het uitvoeren van een opdracht, foto uploaden, of het beantwoorden van quiz vragen.
Door het toevoegen van real life fysieke elementen (passend in het verhaal) wordt de beleving verhoogd. Denk hierbij aan artiesten, voertuigen en een kluis.
De game is afhankelijk van techniek. GPS en mobiele data om precies te zijn. Daarom is er altijd support op afstand beschikbaar.
Voorbeeld event:
Voorbeeld event:
Voorbeeld event: