ApenkooiXL De Friesland Groningen, Grote Markt
#merkpromotie
Zorgverzekeraar De Friesland deelt haar nieuwe huisstijl en propositie graag op unieke wijze met iedereen. Vanuit het thema ‘bewegen is leuk, doe je mee’ nodigen ze iedereen uit om lekker leuk te bewegen. En hoe je beweeg je nu het leukst?! Natuurlijk. Met een potje Apenkooi vinden ze bij De Friesland.
Aan AvontuurMakers de opdracht om op 8 buiten- en 2 binnenlocaties in Groningen, Friesland en Drenthe mensen van 7-80 jaar samen te laten apenkooien op een veilige en innovatieve manier. Op zo’n manier dat mensen een goed gevoel bij het spel en het merk De Friesland overhouden.
Je weet dat de dag een succes wordt, als vóór de opbouw van de ApenkooiXL al een enthousiaste voorbijganger zegt: ‘Apenkooi is het leukste wat ik vroeger als kind heb gedaan.’
Een arena met obstakels midden in het centrum van Groningen, een tribune vol levendig publiek, Carlos Luna als support en een gezonde smoothiebar. Dat maakte de Apenkooi op de Grote Markt super aantrekkelijk voor jong en oud. Met een leeftijd van 82 jaar deed de oudste deelnemer ooit van de ApenkooiXL formule mee in Groningen.
Het doel van De Friesland om mensen op een leuke manier in beweging te brengen is dan ook meer dan geslaagd. Meer dan 900 mensen stonden in de rij om een potje te apenkooien!
Het Dagblad van het Noorden maakte een video impressie vanuit de Apenkooi Arena.